لوگو یکی از اصلی ترین المان هایی است که برای راهندازی یک بیزینس و یا تبلیغات لازم میباشد، اما چگونه میتوان برای خدمات سفارش طراحی از سوی طراحان برای لوگو اختصاصی اقدام کرد. انواع لوگو برای کسب و کار مربوطه، چه نشانه هایی دارد و بین سفارش دهنده و سفارش گیرنده چه اطلاعاتی باید رد و بدل شود. بهترین و بدترین لوگو از دیدگاه یک گرافیست کار حرفه ای چه میتواند باشد؟ لوگو اختصاصی چه شاخصه های باید داشته باشد و چه اهدافی را باید درون خود حمل کند

در این مقاله میخواهیم به شاخصه های متعارف و متناسب طراحی لوگو بپردازیم تا هنگام سفارش طراحی لوگو نتیجه ی خوبی از سوی طراح اخذ نماییم.
بهترین روش و متد طراحی برای لوگو
بهترین متد و روشی که میتوان برای طراحی لوگو از سوی گرافیست کار در نظر گرفت این است که از سوی سفارش دهنده ی لوگو چه اطلاعاتی باید دریافت کرد تا بتوان لوگویی با مضمون کسب و کار و بیزینس مربوطه پیاده سازی کنیم و برای شروع کار طرح لوگو باید توسط گرافیست روی کاغذ طرحی را بزنیم و بعد به مرحله اجرا روی نرم افزار های مربوطه ببریم.

اکثر طراحان لوگو و گرافیست ها برای اینکه بتوانند در وقت خود صرفه جویی کنند طرح اولیه را با قلم و کاغذ ایجاد کرده و بعد از مشخص کردن بیس کار به مرحله اجرا در نرم افزار های گرافیکی میروند.
اما مسئله ای که برای طراحی لوگو اهمیت دارد مفهوم طرحی است که از سوی سفارش دهنده لوگو ارائه شده و بعد از دریافت اطلاعات کافی از پلن بیزینسی کارفرما به مرحله ی پی ریزی میرسد، در این میان گرافیست کار باید با تکیه به دانش و خلاقیت خود طرح را به روش انتزعی و مفهومی پیاده سازی کند.
بهترین روش و متد برای طراحی لوگو به میزان زبده بودن طراح بستگی دارد و بعد از دریافت اطلاعات کافی طراح باید تصویر کلی را ببیند یعنی اینکه بتواند عصاره و خلاصه یک مقوله ی متغیر از یک کسب و کار یا امور دیگر انالیز کرده و نتیجه نهایی را بگیرد.
برای یک گرافیست لوگو بهترین روش همان ساده نگری به موضوع و برداشت هنری میباشد، یعنی اینکه هر چقدر در امر اجرا از حاشیه نگری و طرح های اضافی دوری کند بهترین نتیجه را خواهد گرفت و زیباترین طرح را در عین سادگی بدست خواهد آورد.

طرح هایی که در بیشتر لوگوها به کار میرود بستگی به نوع فعالیتی که برای کسب و کارها دارد. بعضی از گرافیست ها با مطالعات تاریخی و نماد شناسی باستان استفاده میکنند تا مفهومی که گذشتگان از یک طرح و نماد داشته اند را به زمان امروزی انتقال دهند.
نماد و علائم باستان شناسی ابزار مناسب برای طراحان و گرافیست ها در انتقال یک مفهوم خاص در قالب لوگو میباشد و اکثرا در اروپا و غرب بین طراحان مرسوم است، لوگو های بسیاری در هر طرف دنیا طراحی میشود اما آیا همه ی آنها شناخته شده اند؟ در جواب این سوال باید گفت که ارزش لوگو بیشتر به قدرت بیزینس تکیه دارد ولی هر چه در ساخت یک برند قدرتمند پیش برویم باز هم لوگو نقش اساسی در ایفای این اتفاق دارد.
خدمات طراحی لوگو مناسب هر کسب و کار
بیش از 80 درصد تبلیغات در برندسازی طراحی لوگو است و برای داشتن یک تبلیغات خوب باید به این نکته توجه کرد. خدمات طراحی لوگو مدیا فیکس از طرف طراحان زبده و خلاق مناسب هر کسب و کار با در نظر گرفتن تمامی نکات برندینگ شروع به فعالیت کرده و پتانسیل کسب و کارتان را برای بازده بیشتر افزایش میدهد.

تاثیر مثبت بر روی برندینگ مهمترین خدماتی است که برای طراحی لوگو باید رعایت شود، همچنین طرح باید طوری باشد که لوگو های رقبا را از خود متمایز کند و با آنها تفاوت داشته باشد.
علاوه بر وجه تمایز لوگو باید حس اعتماد برای مخاطبین ایجاد کند تا در تبلیغات تاثیر بسزایی داشته باشد. داشتن هویت سازمانی مستلزم لوگو ی خوب و بالعکس می باشد هر چقدر درطراحی لوگو کیفیت و تناسب رعایت شود برند تجاری ارزشمند خواهد شد و در بازار داخلی و خارجی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
طراحی لوگو اختصاصی

برای قدرتمند شدن در عرصه ی کسب و کار و عرضه برند تجاری نیازمند به سفارش طراحی لوگو اختصاصی و اصولی میباشد. گروه رسانه مدیا فیکس با رعایت کیفیت در طراحی به همراه متد های خاص در طراحی تضمین کننده درخشش برندتان در عرصه داخلی و جهانی میباشد. طراحی یک لوگوی خاص نیازمند تجربه و مهارت بالاست و برای اینکه بتوانید از رقیبان خود پیشی بگیرید ما این خواسته ی با ارزشمند شما را پاسخگو خواهیم بود.
مزیت لوگوی اختصاصی چیست؟
همانگونه که گفته شد مزیت لوگوی اختصاصی پیشی گرفتن از رقبا و درخشش برند در سطح داخلی و بین المللی است، سفارش طراحی لوگو اختصاصی باعث بهت دیده شدن و با ارزشمند جلوه دادن برند و بیزینس مربوطه میباشد.

به طور مثال اگر این در تصویر پریز برق را کسب و کار خود و سیم ها را برند فرض کنید لوگو به مانند یک لامپ است که با توجه به قدرت ولتاژ پریز نور خواهد داد و هرچه قدر این لامپ با کیفیت و قدرتمند باشد با ولتاژ بالا کار خواهد کرد و نور بسیار و درخشانی را از خود ساطع خواهد نمود.
پس انتخاب و سفارش لوگو اختصاصی یکی از شاخصه های مهم در برندسازی یک کسب و کار است و هرچه قدر طرح لوگو کیفیت و استاندارد لازم را داشته باشد شانس درخشش بین رقبای خود را خواهد داشت.
انواع لوگو ها
انواع مختلفی که برای سفارش لوگو اختصاصی میتوان در نظر گرفت با توجه به کابرد آن میباشد و در هر بخش از معرفی برند میتوان از آن استفاده کرد، طرح لوگو میتواند تکی یا به صورت تلفیقی و ترکیبی باشد. انواع طراحی لوگو که میتوان در نظر گرفت شامل:
1. لوگو تایپ

طراحی لوگو تایپ از چیدمان حروف ها به صورت تایپوگرافی و آناتومی حروف میباشد که حروف ها در کنار هم به صورت پیوسته و منسجم بوده و دارای زیبایی بصری جذابی برای مخاطب و بیننده است و بیشتر با نام طراحی لوگو اسم شناخته میشود.
2. لوگو تصویری

لوگو تصویری به صورت طرح نمادین دارای اشکال مختلفی بوده و به صورت طرح انتزاعی و حتی حروف به صورت مفهومی با شکل سمبلیک میباشد که به صورت ایکون نمایش داده میشود.
لوگو تلفیقی

لوگو تلفیقی یا همان لوگو ترکیب اسم و تصویر که از لحاظ طراحی سخت و زمانبر تر از سایر لوگو هاست. لوگو تلفیقی شامل لوگو تایپ و لوگو تصویری میباشد که این دو کنار هم زیبایی خاصی ایجاد میکنند.
سفارش طراحی لوگو
اگر به دنبال سفارش طراحی در سطح بالایی هستید باید به پارامتر هایی که در بحث بالا اشاره کردیم توجه داشته باشید. باید چنین دانست که در ایجاد یک لوگو باید مستلزم مشارکت دو طرفه بین کارفرما و مجری است، یعنی هر چه قدر اطلاعات از سوی کارفرما به مجری طرح بیشتر انتقال شود نتیجه ی مطلوبی بدست خواهد آمد.

گروه مدیا فیکس در زمینه ی طراحی لوگو با دارا بودن چندین سال تجربه در زمینه ی طراحی و ساخت انواع لوگو و همچنین تدریس طراحی دیجیتال آماده همکاری در این زمینه برای انواع کسب و کارها بوده و تضمین کیفیت در پروژه با بالاترین متدهای طراحی لوگو از سوی ما به نحو صحیح میباشد