نرم افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان یا crm چیست و چه کاربرد دارد؟

نرم افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان یا crm چیست و چه کاربرد دارد؟

نرم افزار crm مخفف عبارت انگلیسی Customer Relationship Management به معنای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریاب ها یا همان استراتژی مدیریت سازمانی میباشد که کنترل رفتار بخش های مختلف یک مجموعه ازقبیل کارمندان، بازاریابان، مشتریان و پروژه ها بر عهده دارد. اهمیت و کاربرد به همراه انواع CRM از جهت راهندازی و قابلیت های سیستم از لحاظ امنیت و ساختار هوش مصنوعی

نرم افزار crm چیست و چه کاربرد دارد؟

نرم افزار کنترل و ارتباط با مشتریان، کارمندان، بازاریابان و پروژه ها نیاز هر سازمان و مجموعه است. نرم افزار سی ار ام برای بهبود شیوه ی ارتباط با مشتری به شیوه ی انلاین و خدمات رسانی سریع به آن ها پایه ریزی شده و کنترل بخش های مختلف یک کسب و کار را انجام میدهد. همانطور که یک شرکت نیازمند تبلیغاتی از قبیل لوگو، بروشور، کاتالوگ، تیزر و… است بلکه به یک سیستم کنترل بخش های مختلف خود نیاز دارد.

گروه رسانه ای مدیا فیکس با داشتن سابقه و تجربه بالا میتواند این نیاز را برای تمامی کسب و کار های نوپا و سنتی برطرف نموده و ساختار بیزینسی شما را به سمت سیستم کسب و کار آنلاین سوق دهد. این مهم میتواند باعث افزایش سرعت در انجام تمامی امور و جذب اعتماد بین مشتریان میشود.

تعریف واقعی از سیستم یا نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریاب ها (CRM)

بهترین تعریفی که میتوان از یک سیستم مدیریتی آنلاین کرد این است که سیستم باید حیطه ی کسب و کار خود جامع و کامل باشد از این نظر که تمامی رده های سازمانی خود را دربر بگیرد بالاخص باید با مشتریان خود ارتباط کاملی برقرار کند تا بتواند تمامی نیاز های آن را برطرف کند.

به طور دقیق نرم افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM به مانند یک موتور داینامیکی، باید و باید تمامی استراتژی های فروش، بازاریابی و پشتیبانی را منسجم کرده و در راستای اهداف مشتری مداری حرکت دهد. هرچه قدرت تعامل با مشتری بیشتر شود، بازده فروش در سایه ی اعتماد و اعتبار بالا خواهد رفت.

تعریف واقعی از سیستم یا نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

با داشتن یک crm خوب و جامع میتوانید در عرصه ی تجارت بهتر بدرخشید و باعث رشد کسب و کار خود شوید.

اهمیت CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان و بازاریاب ها در کسب و کار

اهمیت که برای CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان و بازاریاب ها در کسب وکار میتوان در نظر گرفت این است که برای افزایش بازده فروش در بازار های امروزی باید کسب و کار به صورت آنلاین مدیریت شود، در غیر این صورت با پیشرفت روز افزون در استراتژی های تجارت آنلاین، با شکست مواجه خواهد شد و آمار های جهانی دال بر این موضوع میباشد.

اهمیت CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان  و بازاریاب ها در کسب و کار

این آمار از سال 2010 نسبت فروش سیستم مدیریت مشتریان و بازاریاب ها را نشان میدهد و تا سال 2025 احتمال رشد این روند طبق این نمودار وجود دارد.

در واقع CRM یک سیستم و موتور هوشمند قوی است که روند تعامل با مشتری را ارتقا بخشیده و باعث هماهنگی بین بخش های مختلف داخل سازمان میشود. به طور کلی دیگر نیازی به حضور و تردد بیش از حد مشتری در یک مجموعه سازمانی نیست و باعث سهولت کار یا همان داد و ستد خواهد شد.

این فناوری نوین و آنلاین میتواند تمامی مضامین کسب و کارتان را حمل کند به نحوی شما را از روش های سنتی و تحمیلی کسب و کار قدیمی بی نیاز کند.

انواع CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریاب ها از جهت راهندازی

CRM یا همان سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دو نوع است:

  • سیستم های CRM تحت ویندوز یا لینوکس محلی
  • سیستم های CRM روی هاست ابری تحت ویندوز یا لینوکس که در سرور های شرکت واسط قرار داده میشود.
انواع CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریاب ها از جهت راهندازی

انواع CRM از جهت راهندازی، بستگی به فضای مورد استفاده و هزینه های نگهداری آن دارد. اینکه اگه بخواهیم سی ار ام روی فضای محلی باشد مستلزم خرید سرور است که هزینه ی بالایی برای نگهداری دارد، منتهی اگر بخواهید پروتکل های امنیتی برای نگهداری داده ها و اطلاعات خود داشته باشید خرید سرور پیشنهاد میشود.

مورد دیگر اینکه CRM میتواند در هاست ابری Cloud Hosting یعنی شرکت های بخصوصی در زمینه ی فروش هاست و فضای ذخیره سازی وجود دارد که میتوان با خرید اشتراک از آنها سیستم مدیریت مشتری و و بازاریاب ها را داخل آن بارگذاری کرد.

قابلیت های سیستم مدیریت مشتریان و بازاریاب ها CRM

از قابلیت هایی که برای سیستم CRM میتوان در نظر گرفت ایجاد ارتباط به صورت آنلاین با مشتری بوده و تمام بخش های سازمان از قبیل حسابداری، فروش، بازاریابان و سایر مسئولیت های سازمانی که به همدیگر متصل میکند. در واقع این سیستم تمامی اجزا و اعضای خود را گرد هم آورده و سیستمی منظم و یکپارچه ایجاد میکند.

تصویر بالا کاملا مشخص میکند که سیستم مدیریت مشتری، بازاریابان و کارمندان چه وظیفه ای بر عهده دارد. در واقع موتور مدیریت یک سازمان با پلتفرم دیجیتال و آنلاین است.

از قابلیت هایی که میخواهیم به صورت مفصل بحث کنیم بخش های زیر است:

1. تقویت استراتژی‌های سازمانی به صورت مشتری محور

مهمترین نکته مورد توجه برای تقویت یک استراتژی سازمانی، نحوه خدمات رسانی به مشتریان آن است. اهدافی که برای معنا دادن به ارتباط و تماس با مشتری ایجاد میگردد حاصل پلن و الگوریتم برنامه نویسی اختصاصی برای پلتفرم مدیریتی آن سازمان است.

به طور کامل باید گفت برای هماهنگی های لازم بین اجزای یک سازمان نیاز به یکپارچه سازی آن به منظور خدمات رسانی کامل برای مشتریان است. برای تقویت یک سیستم مدیریت آنلاین لازم تمام بخش های آن را با شرح وظایف خود با یکدیگر مرتبط کرد و مسئله ای که اهمیت دارد همین موضوع هدفمند کردن وظایف برای کل اعضای یک سیستم است.

اینکه مشتری چگونه با سازمان ارتباط برقرار میکند موضوع مهم در این بخش است و رضایت مشتریان وظیفه ی اصلی و مهم این سیستم بوده که باید روی آن کارهایی از قبیل دسترسی جامع و آسان، ارتباط با پشتیبانی قوی و سایر بخش های مورد استفاده ی مشتری انجام داد و اعتماد و وفاداری سیستم را به طور واقعی مورد توجه قرار داد.

2. حفظ و صیانت از اطلاعات مشتری

حفظ و صیانت از اطلاعات مشتری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM یکی از مسائل مهم در آن است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا هرگونه درز اطلاعاتی از سوی سیستم منجر به تبعات جبران ناپذیری در کسب و کار طرفین خواهد شد.

حفظ و صیانت از اطلاعات مشتری در CRM

ساختار دسترسی به سیستم و permission ها در CRM باید طوری باشد که هر مشتری فقط به اطلاعات خود دسترسی پیدا کند و مجوزهای دسترسی محدود و اختصاصی باشد.

پروتکل های امنیتی اتخاذ شده از سوی سیستم مدیریت مشتریان و ورود به سیستم باید از هرگونه SQL Injection خالی شود. سیستم باید دارای SSL قوی و لایه های امنیتی بالا بوده و هر اطلاعاتی که میخواهد رد و بدل شود از الگوریتم هش کد استفاده گردد. سیستم crm باید در مقابل حملات DDos و روت کیت سپر دفاعی داشته باشد تا این حملات را دفع یا مهار کند اگر تمامی نکات امنیتی شبکه ای رعایت شود بالطبع سیستمی با کارایی و سرعت بالایی خواهیم داشت.

3. ساختار هوش مصنوعی در سیستم ارتباط با مشتری CRM

برای هر CRM قدرتمندی نیاز به یک ساختار توسعه یافته و پیشرفته ای است. شیوه ی ساختاری هوش مصنوعی در CRM یکی از پلتفرم هایی سطح بالایی است که تمامی نیازهای آنالیزی یک سیستم را پشتیبانی کرده و ارتباط مشتری را با سیستم قوی تر میکند.

ساختار هوش مصنوعی در سیستم ارتباط با مشتری

تمامی فیلدهایی که در اختیار مشتری قرار داده میشود به صورت داینامیک آنالیز شده و اطلاعات قابل استفاده به کاربر تحویل میدهد. هوش مصنوعی در برآورد اطلاعات آماری و احراز هویت و بخش های امنیتی کاربرد به سزایی دارد که میتواند در یکپاچه کردن سیستم بهتر عمل کند زیرا هر چه برنامه به سمت درک اطلاعات حرکت کند میتواند در تسریع تبادل اطلاعاتی کارایی بهتری داشته باشد.

هوش مصنوعی در سیستم CRM میتواند سلایق مشتریان و نحوه برخورد با آنان را برآورد کند و استراتژی لازم را برای تعامل با مشتری را در اختیار قرار دهد و پشتیبانی مشتری را تسهیل بخشد و باعث کاهش هزینه های اضافی در امور تعاملات انسانی با مشتریان گردد.

نتیجه گیری کلی :

جمع بندی کلی اینکه برای راهندازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان برای تمامی کسب و کارها قابل استفاده بوده و بهترین پلتفرم اجرایی را برای پیشبرد خدمات رسانی به مشتری را فراهم میکند.

تیم مدیا فیکس با داشتن دانش و تجربه کافی در راهندازی CRM با توجه به نیاز کارفرما و فلوچارت سازمانی آن بهترین متدهای اجرایی را در نظر گرفته و با پیاده سازی الگوریتم هوش مصنوعی و سیستم آنالیزی بالا، کاملترین سیستم مدیریت را در ارتباط با مشتریان توسط برنامه نویسان ماهر و زبده فراهم میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی (خدمات مهندسی)