نکات مهم سئو داخلی و روش ایجاد بهترین سئو متن

نکات مهم سئو داخلی و رعایت الزامات آن

سئو به سه بخش سئو داخلی، تکنیکال و خارجی تقسیم بندی میشود، نکات مهمی که در این مقاله بررسی میشود مربوط به سئو داخلی یا On Page Seo و یاهمان سئو متن است که در مدت طولانی اثر می کند و لازم است هر از گاهی با آپدیت ها و قوانین جدید هماهنگ شود. حتما باید این قوانین را رعایت کنید، زیرا سئو تاثیر مستقیمی در رتبه و رنکینگ سایت شما دارد.

سئو داخلی یا همان سئو متن چیست؟

حدودا روزانه 4 میلیون مقاله در وب سایت ها منتشر می شوند، اگر خواستار این هستید که سایت و مقاله شما دیده شود باید مطالبتان مفید بوده و نکات مهم را در نظر گرفته باشید تا موتور های جستجوگر با کمک سئو داخلی مقاله شما را آنالیز کنند و به سایت شما رتبه بدهند.

سئو داخلی یا همان سئو متن چیست؟

منظور از مطالب مفید این است که مطابتان کامل باشد، یعنی اگر به موضوعی اشاره می کنید باید آن را کامل توضیح دهید در غیر این صورت گوگل وب سایت های دیگری که این موضوع را کامل توضیح دادند در اولویت اول نشان می دهد.

برای داشتن سئو خوب و افزایش بازدید سایت اولین مرحله آن سئو داخلی است، سئو داخلی به فعالیت هایی مانند : بهینه سازی کد های اچ تی ام ال و محتوا در سایت گفته می شود که در داخل سایت صورت میگیرد و باعث بالا رفتن رتبه سایت شده و مخاطب سایت شما را افزایش می دهد.

قبلا ها افراد به این نکات باور داشتند که اگر از کلمات کلیدی درهمه جای صفحه و به تعداد زیادی استفاده کنند، سئو on page را انجام داده اند؛ ولی امروزه این طرز تفکر تغییر یافته است. همچنین با دریافت این نکات مهم در میابید که یکی از وظایف سئو داخلی جذب رضایت الگوریتم های گوگل می باشد.

نکات مهم درج عنوان صفحه در سئو داخلی

از اجزای html عنوان صفحه است که مشخص کننده عنوان یک سایت می باشد. مثال کد html عنوان صفحه به شکل زیر می باشد :
<head><title>عنوان صفحه</title></head>

نکات مهم درج عنوان صفحه در سئو داخلی

ابتدا اولین چیزی که یک کابر در نتایج سرچ اش از یک سایت دیدن می کند، عنوان صفحه یا تگ عنوان می باشد؛ همچنین یکی از شرط های رنکینگ سایت های گوگل این است. به همین دلایل یکی از کار های مهم برای افراد سئو کار نوشتن عنوان صفحه است.

با رعایت تمامی نکات مهم از سئو داخلی در میابید که نوشتن عنوان نیز قوانین و اصولی دارد؛ برای مثال عنوان صفحه باید به صورت دقیق محتوای سایت را توصیف کند. در اکثر اوقات گوگل موظف است 50 الی 60 کاراکتر اول یک عنوان صفحه را نشان دهد. با نگه داشتن عنوان های خود زیر 60 کاراکتر، در 90 درصد مواقع عنوان هایتان به درستی نمایش داده میشود. همچنین تمام عنوان ها برای اینکه در لیست نتایج کامل نشان داده شوند نباید بیشتر از 600 پیکسل باشند.

نوشتن تگ توضیحات در سئو (meta tag description)

می توان با رعایت اصول و قوانین ساده ای یک متا تگ موثر نوشت، و این کار اصلا سخت و دشوار نیست. ابتدا باید یک متن جذاب بنویسید تا کاربری که مطلب شما را می خواند این را احساس کند که آن مطلبی که دنبالش بود را در وب سایت شما پیدا کرده است؛ با این کار شما کاربر را متقاعد و آن را دعوت به انجام عملی مشخص کرده اید.

نوشتن تگ توضیحات در سئو (meta tag description)

الان شما باید وارد مرحله دوم شوید و با واژه هایتان شور و اشتیاق مخاطب را برای خواندن مقاله تان جذب کنید، اما این را نیز در نظر داشته باشید که شما فقط چند ثانیه زمان دارید تا این کار را به نحو احسنت انجام بدهید.

ماموریت بعدی شما ساده و سر راست صحبت کردن است؛ یعنی مطالبتان را با واژه های ساده ای بیان کنید و از استفاده کردن جمله های پیچیده و بی معنی پرهیز کنید. قدم چهارم شما واقعی و مفید نوشتن است؛ یعنی در نوشتن مقاله تان سعی نکنید سخنتان را بزرگ و گسترده کنید تا کاربر هنگام خواندن مطلبتان گمراه شود و فقط به موضوع آن اشاره کنید.

ایجاد متا تگ برای کلمه کلیدی (keyword meta tag)

یک نوع خاصی از متا تگ ها به نام متاتگ کلمه های کلیدی وجود دارد که در HTML کد یک وب سایت ها وجود دارند؛ این متاتگ ها علاوه بر اینکه کلمات کلیدی را نشان میدهند، بلکه موضوع و عنوان صفحه تان نیز برای موتور های جست و جو گر مشخص می کند و همچنین در صفحات اصلی وب سایتتان قابل دیدن نیستند.

ایجاد متا تگ برای کلمه کلیدی (keyword meta tag)

ولی این را نیز باید گفت که دیگر متاتگ های کلمات کلیدی برای موتور های جست و جو گر اهمیتی ندارند و در توجه آن ها نیستند. چگونگی اضافه کردن متاتگ کلیدی در تگ head به صورت زیر است:

< META name=”keywords”content=”کلمه کلیدی 1, کلمه کلیدی 2, کلمه کلیدی 3,…” >

همچنین برای اضافه کردن متاتگ کلیدی باید تعدادی از قوانین آن را رعایت کنید؛ قوانین و اصولی مانند : ( اگر بیش از حد معمول کلمات کلیدی به متاتگ اضافه کنید، موجب می شود سایت شما توسط گوگل پنالتی شود، از تکرار یک کلمه پرهیز کنید، در سایت های فارسی برای اینکه تقلب محسوب نشود نباید بیشتر از 200 کارکتر استفاده شود، کلمات کلیدی را بدون فاصله توسط ( , ) از هم جدا کنید و… )

روش مناسب در ایجاد ساختار URL

لینک وبسایتی که با آن کاربر می تواند ارتباط مستقیمی با وب سایت شما داشته باشد URL نامیده میشود و معمولا شروع آن با www و یا https است.حتما باید ساختاری استاندارد برای آدرس وب ساییتان در ابتدای طراحی و راه اندازی آن، انتخاب کنید. اگر شما با در نظر گرفتن نکات مهم سئو داخلی و بعضی از قوانین را در URL سایت خودتان رعایت کنید، می توانید رنکینگ سایت خود را بالا ببرید. در ادامه این بخش از نکات سئو on page به روش هایی درمورد ساختار URL اشاره خواهیم کرد.

روش مناسب در ایجاد ساختار URL

قدم اول، سعی کنید تا حد امکان از یک دامنه و زیردانمه استفاده نمایید زیرا با رعایت نکردن این مورد موجب شکستگی در لینک ها و کم شدن کلی وزن دامنه شما می شود.

قدم دوم، بهتر است خوانایی آن برای کاربر بهتر باشد، همچنین این کار برای موتور های جست و جو گر نیز بهتر است. منظور ما از قابل خوانا بودن URL شما، این است که قابل فهمیدن کاربران شده و لازم نیست از هر جهت مرتب و کامل باشد.

همچنین باید URL شما کلمه کلیدی داشته باشد، زیرا با پخش شدن URL شما در شبکه های مجازی، افراد آن را دیده و بر رویش کلیک می کنند. کاربران با URL برای کلیک کردن تصمیم می گیرند؛ و کلمه کلیدی های URL در صفحات نتایج دیده می شوند. این را هم به یاد داشته باشید که واژه هایی که برای کلمات کلیدی در URL انتخاب می کنید باید عاقلانه و تحقیق شده باشد.

چگالی کلمات کلیدی نسبت به کل کلمات

معنی چگالی کلمات کلیدی نسبت به کل کلمات، یعنی تعداد استفاده از کلمه های کلیدی نسبت به کلیه کلمات در صفحه یک وب سایت می باشد.

چگالی کلمات کلیدی نسبت به کل کلمات

معمولا سئو کار ها به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام یک نظریه درمورد تاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو دارند؛ عده اول معتقدند که این تاثیر زیادی در سئو وب سایت شما دارد اما گروه دوم بر برخلاف گروه اول بر این باور اند که تاثیری در سئو ندارد، و اهمیت ندارد که از کلمه کلیدی یک بار و یا صد بار استفاده شود.

کارایی چگالی کلمات کلیدی جزو نکات مهم سئو داخلی بوده و اینگونه است که برای کاربران و همچنین ربات موتورهای جست و جو گر نشان می دهد که هر صفحه از وب سایت چه موضوعی دارد. اما اصلی ترین سوالی که برای ما پیش می آید، چگونگی حساب کردن چگالی یا تعداد کلمات کلیدی یک مطلب می باشد.

خب درپاسخ به این سوال باید گفت که شما باید حداقل 3 درصد کل محتوا را به کلمات کلیدی اختصاص دهید؛ در غیر این صورت اگر از 3 درصد بیشتر باشد گوگل رتبه سایت شما را کم کرده و آن را اسپم می کند.

نکات مهم بهینه سازی عکس ها و فایل ها در سئو on page

عکس ها و یا فایل ها یک بخش جدا ناپذیر در نوشتار یک مطلب است و نبودن آن ها جذابیت محتوا را از بین می برد؛ سرعت بخشیدن به تایم آپلود وب سایت، تاثیر مثبت در رنکینگ آن و اول بودن سایت شما در میان نتایج جست و جو و… همه ی این ها کاربرد بهینه سازی عکس و فایل ها در سایت می باشد.

نکات مهم بهینه سازی عکس ها و فایل ها در سئو on page

اما برای انجام این کار وب سایت ها و نرم افزار های متعددی وجود دارد که در ادامه آن ها را نام خواهیم برد، و هچنین انجام این کار اصلا سخت و وقت گیر نمی باشد.

نرم افزار هایی مانند : ( Short Pixel، EWWW Image Optimizer، Optimizilla، Resize Photos، Tiny PNG و… که برخی از آنها پولی می باشد. ) و همچنین وب سایت هایی مانند compressor گزینه مناسبی می باشد، که من شخصا این وب سایت را پیشنهاد میکنم زیرا کاملا رایگان بوده و با چند تا کلیک ساده شما می تواند حجم عکس دلخواهتان را کمتر کنید.

نکات مهم ایجاد لینک داخلی مرتبط در سئو داخلی

یکی از فاکتور ها و نکات مهم در سئو on page که تاثیر زیادی در تعداد بازدید وب سایت شما دارد، ایجاد و ساختن لینک داخلی می باشد. شما در داخل وب سایتتان با لینک دهی داخلی یک صفحه را به صفحه دیگری متصل می کنید.

ایجاد لینک داخلی مرتبط

این را هم به یاد داشته باشید که صفحه ای که به آن لینک می دهید باید کلماتش با یکدیگر مرتبط باشند در غیر این صورت گوگل آن رایک لینک بی خود محاسبه میکند، علاوه بر آن نکته های دیگری نیز مانند : ساختن لینک های داخلی زیاد و بیش از حد، لینک های داخلی شکسته، دادن لینک داخلی به صفحات ریدایرکت شده و… همه ی این ها باعث پایین آمدن رنکینگ سایت شما می شود.

ایجاد لینک داخلی تاثیر گذار چند اصل مهم دارد، اصل هایی مانند: اثر گذاشتن تعداد مطالب در لینک داخلی، دادن لینک به مهم ترین مطالب در صفحه، ساختن لینک متنی، ساختن لینک به تعداد مناسب، اشتراک کردن اعتبار صفحات، مهم و اثر گذار بودن رنگ لینک و… که رعایت هر یک از آنها باعث به وجود آمدن یک نتیجه خوب و دلخواه میشود.

برای راهندازی و استارت یک وبسایت، یادگیری سئو داخلی یک نیاز اساسی و اولیه است. بیشتر وبسایت های موفق با رعایت نکات سئو داخلی باعث رونق کسب و کار خود شده اند، ما به منظور رفع این نیاز اساسی برای وبمستران پکیج رایگان کامل سئو داخلی را توسط تیم مدیا فیکس تهیه نموده ایم تا پلی به سوی اهدافتان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی (خدمات مهندسی)