استفاده از نرم افزار سیستم مدیریت محتوا یا همان cms اختصاصی چیست؟

نرم افزار سیستم مدیریت محتوا یا همان cms اختصاصی چیست؟

گفتنی است که کاربرد و استفاده از انواع نرم افزار سیستم مدیریت محتوا یا همان cms به منظور کنترل بخش های مختلف یک وب سایت استفاده می شود که به دو صورت اختصاصی و آماده می باشد. CMS در واقع یک پلتفرمی برای مدیریت محتوا یک سایت و یا حتی یک سیستم آنلاین یا آفلاین میباشد.

استفاده از نرم افزار cms به صورت اختصاصی چگونه است؟

یکی از ویژگی های استفاده از نرم افزار cms اختصاصی این است که شما می توانید امکانات دلخواهی برای وب سایتتان اضافه کنید. به دلیل اینکه باید برای شرکت ها و وب سایت هایی مانند دیجی کالا و… cms را به صورت اختصاصی کد نویسی کرد، سیستم مدیریت محتوا اختصاصی بهترین و عاقل ترین انتخاب برای بانک ها، تجارت های تازه و دانشگاه ها می باشد، چرا که باید سیستم مدیریت این ها بایستی کامل و منحصر به فرد باشد.

استفاده از نرم افزار cms به صورت اختصاصی یا همان سیستم مدیریت محتوا

این نرم افزار سیستم مدیریت محتوا با استفاده از زبان برنامه نویسی که پرطرفدارترین آن PHP می باشد، طراحی میشود ولی در زبان های دیگر برنامه نویسی نیز طراحی مانند asp.net ، پایتون، جاوا و… نیز تاکنون طراحی شده است.

همچنین نرم افزار CMS دارای ویژگی های زیر میباشد …

CMS کلا دارای دو بخش فرانت و مدیریت می باشد. هزینه استفاده از سیستم مدیریت محتوا اختصاصی بیشتر از cms آماده می باشد و این مورد یکی از نقاط ضعف طراحی cms به صورت اختصاصی است، به طوری که هزینه پایه ی آن از 10 میلیون گرفته تا چندین میلیون است.

دیگر اینکه

اما به دلیل بالا بودن قیمت ها و هزینه هایش ویژگی هایی از جمله اضافه کردن امکانات دلخواه و مورد نیاز، امکان بالا بردن سرعت سایت و استفاده بهینه از منبع های سرور دارد.

برای طراحی یک CMS اختصاصی و بهینه نیازمند به تجربه و مهارت بالای برنامه نویسی است، گروه رسانه ای مدیا فیکس تضمین کننده ی کیفیت در طراحی سیستم مدیریت محتوا و مشتریان بوده و کاربردی ترین نرم افزارها در این زمینه را تولید میکند

کاربرد نرم افزار سیستم مدیریت محتوا یا cms

نرم افزار سیستم مدیریت محتوا در قرن های 20 با پیشرفت دنیای اینترنت، پا به عرصه گذاشت. کاربرد نرم افزار سیستم مدیریت محتوا یا همان cms برای راه اندازی وبسایت و مدیریت بهتر مطالب و محتوا های آن می باشد. مطمئنا هر کسی که با وب سایت و یا وبلاگ نویسی سر و کار دارد بدون شک با cms آشنایی دارد. همچنین cms ها روز به روز تکاملی تر و پیشرفته تر از دیروز می شوند.

کاربرد سیستم مدیریت محتوا cms

با استفاده از شیوه های متفاوت و متنوع کاربرد نرم افزار سیستم مدیریت محتوا، میتوان روش های دسترسی مختلفی از جمله مقالات و یا فیلم هایی در سایت به کاربران ارائه داد.

cms همچنین به دو روش اختصاصی و آماده طراحی می شود که راحت ترین وسریع ترین روش cms آماده می باشد.

در cms آماده با استفاده از نرم افزار هایی می توان به صورت کاملا رایگان ان را طراحی کرد ولی در cms اختصاصی با استفاده از زبان های برنامه نویسی ان را کد نویسی کرده و اینگونه طراحی می کنند. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می توانید سایت های داینامیک طراحی کنید و یکی از ویژگی های مهم cms افراد با بدون داشتن علم برنامه نویسی می توانند از cms در طراحی و ایجاد سایت خود کمک بگیرند.

انواع نرم افزار سیستم مدیریت محتوا یا همان cms آماده

امروزه انواع نرم افزار های آماده cms یا به اصطلاح دیگری open source به بازار امده اند و با ظهور چنین نرم افزار هایی کار طراحان سایت بسیار اسان شده است.

open source یا کد های قابل دسترسی چیست؟

open source یا کد های قابل دسترسی و قابل تغییر این توانایی را به شما می دهد تا هر تغییری که مایل هستید در سایت خود انجام دهید. اما تنها وقتی به این ویژگی نیاز دارید که سایت شما یک سایت با کسب و کار بزرگی باشد. معمولا قالب های آماده می توانند به نیاز های افراد و کاربران را پاسخگو باشند.

انواع نرم افزار cms آماده

cms آماده در همه جای جهان قابل دسترس می باشد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. SAAS یا همان سرویس اشتراکی مانند open source است ولی اجازه دسترسی کاربران به کد ها را نمی دهد. سرویس اشتراکی پولی هست و برای استفاده از آن باید اشتراک ماهانه یا سالانه خریداری کنید. اما هزینه اشتراک شامل هزینه های طراحی قالب، هاست و پشتیبانی می باشد و نیازی برای پرداخت جداگانه نمی باشد. در ادامه این مقاله شما را با انواع نرم افزار های cms آماده آشنا می کنیم.

وردپرس

اولین نرم افزاری که ما به شما معرفی می کنیم وردپرس می باشد که 60 میلیون وب سایت در سرتاسر جهان با کمک گرفتن از وردپرس طراحی شده اند و به همین دلیل این نرم افزار یکی از محبوب ترین های cms می باشد.

وردپرس

ابتدا وردپرس کار خود را به عنوان طراح وبلاگ شروع کرد و بعد ها کار و هدغ خود را گسترش داده و پیشرفت کرد.

اگر قصد طراحی و راه اندازی یک وبلاگ را دارید ما بهتون وردپرس را پیشنهاد می کنیم اما اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید بهتر است از روش های دیگری کمک بگیریند زیرا طراحی همچین سایات هایی با وردپرس باعث کاهش ترافیک سایت می شود.

نکته در مورد سرعت وردپرس

وردپرس ویژگی هایی از جمله سریع نصب شدن نرم افزار، کم حجم بودن، رایگان بودن، داشتن افزونه های متعدد، سازگاری بودن برای موتور های جستجو گر، کاربری آسان دارد.

جوملا

جوملا یکی از رقبای وردپرس می باشد و از اسکریبت PHP استفاده می کند که صد ها قالب رایگان در آن وجود دارد. همچنین این نرم افزار کاملا رایگان است و از شما بابت ان هیچ هزینه ای درخواست نمی کند.

جوملا

تفاوت جوملا با وردپرس

جوملا بر خلاف وردپرس یک گزینه عالی ولی کمی پیچیده برای طراحی و مدیریت وب سایت های فروشگاهی است اما اگر بخواهیم ان را با وردپرس مقایسه کنیم، یک ضعف آن نسبت به وردپرس بهینه نبودن با موتور های جست و جو گر می باشد. جوملا با پشتیبانی از بعضی افزونه های تجارت الکترونیک کاربر های زیادی به خود جذب کرده است. از ویژگی های جوملا می توان به در کمترین زمان نصب و اجرا شدن، رایگان بودن و داشتن بیش از 6000 افزونه اشاره کرد.

پی اچ پی نیوک

تا قبل از وردپرس و جوملا، کاربران از پی اچ پی نیوک در طراحی سایت استفاده می کردند. این برنامه به علت قدیمی بودن، کم شدن بروز رسانی و کاهش یافتن سرعت و امنیت لازم، از یاد ها رفته و کمتر کسی پیدا می شود که هنوز از نیوک استفاده می کند.

پی اچ پی نیوک

ویژگی و امکانات پی اچ پی نیوک شامل امکان کنترل و نظارت کردن بر اعضای سایت، امکان دیدن آمار های زنده و لحظه ای سایت، امکان گذاشتن نظرسنجی و… می باشد.

دروپال

اگر شما به یک cms انعطاف پذیر نیاز دارید که امکان تغییر ظاهر وب سایت داشته باشد و بر اساس پشته lamp باشد، بدون شک دروپال یکی از بهترین گزینه ها می باشد. مهم ترین ویژگی های دروپال ویرایش آنلاین برای نویسندگان با تجربه کم، یکپارچگی و… می باشد.

دروپال

هچنین دروپال در بستر های دیگری مانند استفاده از سیستم عامل مکینتاش و ویندوز به عنوان جایگزین لینوکس، سرور وب IIS بجای آپاچی و… می تواند کار کند.

سخن پایانی مدیا فیکس

در انتخاب CMS آماده یا اختصاصی باید گفت که یک کسب و کار پتانسیل چه اتفاقاتی در بیزینس خود را دارد و در آینده چه امکاناتی را به صورت آنلاین برای مخاطب و مشتریان خود میتواند فراهم کند. یا در مراحل روند کسب و کار خود درآینده به چه امکاناتی میتواند احتیاج پیداکند.

متخصصان گروه مدیا فیکس برای رفع مشکلات احتمالی در این زمینه به صورت رایگان به مراجعه کنندگان خود مشاوره میدهد و آنان را از استراتژِی نیاز های آینده ی کسب و کار آنلاین خود با خبر میسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی (خدمات مهندسی)