ساخت و طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

ساخت و طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

با ظهور گوشی های هوشمند و رایانه ها، ما امروزه از طراحی و ساخت سایت ها و اپلیکیشن های موبایل (اندروید یا ios) زیادی در زمینه های مختلف و در هر زمانی استفاده می کنیم. بسیاری از افراد این سوال را دارند که سایت بهتر است یا اپلیکیشن ؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید در مورد طراحی سایت و اپلیکیشن مطالبی را خدمتتان عرض نماییم.

ساخت و طراحی سایت بهتر است و یا اپلیکیشن موبایل ؟

کسانی که میخواهند کسب و کار اینترنتی شروع کنند معمولا برای شروع کارشان در بین انتخاب طراحی و ساخت سایت و یا اپلیکیشن در دو راهه قرار میگیرند.

ساخت و طراحی سایت بهتر است و یا اپلیکیشن موبایل ؟

در جواب سوال طراحی و ساخت سایت بهتر است و یا اپلیکیشن موبایل باید گفت که بستگی به کاری که میخواهید بکنید دارد. برای مثال اگر می خواهید یک بازی موبایلی طراحی کنید، بهترین گزینه اپلیکیشن است. که باید این را هم گفت که اگر قصد طراحی اپلیکیشنی را دارید بهتر است در کنارش یک وب سایتی را هم طراحی کنید، یا به عبارت دیگر اپلیکیشن بدون وب سایت کاملا پوچ است. و یا اگر میخواهید مطالبی به کاربران خود ارائه دهید بهتر است از سایت استفاده نمایید.

نکته مهم در ساخت و طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

امروزه با پیشرفت ساختارهای برنامه نویسی با هوش مصنوعی شاهد تحول عظیمی در روند رویدادها و پلتفرم های مختلف در زمینه طراحی و ساخت سایت و اپلیکیشن موبایل شده ایم.

طراحی سایت

طراحی سایت از ترکیب هنر و خلاقیت تشکیل شده است و ترکیب این دو، پدیده شگفت انگیزی را به وجود آورده است و با قرار دادن مطالب مفید و پر قدرتی در آن، می توان نگاه همگان را جذب کرد.

طراحی سایت

امروزه با گسترش فضای مجازی مردم معمولا کار و امورات بزرگ و کوچک خود را از طریق وب سایت های اینترنتی انجام میدهند. برای مثال آنها از یک فروشگاه اینترنتی خرید و یا از طریق یک سایت پزشکی، نوبت پزشکی و یا دارویی را تهیه میکنند. پس این بدین معنی است که دنیای مجازی شبیه دنیای واقعی است، افراد از طریق سایت های فروشگاهی، خبری، آموزشی، املاک و… نیاز های خود را برطرف میسازند. برای طراحی و داشتن خروجی بهتر سایت ابتدا باید داکیومنت و اطلاعات اولیه اماده باشد. طرح های اولیه سایت توسط قالب وایرفریم که طرح های ساده ای دارند طراحی میشود. روش های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که ما در ادامه درمورد دو روش آن توضیحاتی برای شما ارائه می دهیم.

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس به دلیل آسان بودن و بصرفه در وقت یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش ها در طراحی سایت های شرکتی و فروشگاهی می باشد.

طراحی سایت با وردپرس

به دلیل خوب بودن ساختار سئو وردپرس این میتواند شما را در راه پیش بردن سایتتان کمک کند. وردپرس میتواند سایت شما را با توجه به نیاز و سلیقه شخصی شما طراحی کند و ویژگی های سایت های وردپرسی شامل طراحی گرافیکی اختصاصی ، سرعت بارگذاری بالا ، زیرساخت سئو شده ، ریسپانسیو و امنیت بالا می باشد.

طراحی سایت به صورت اختصاصی

هدف از طراحی سایتی به صورت اختصاصی این است که سایت کارایی بالا تری داشته، و دارای امکانات مد نظر باشد. زیرا برای طراحی یک سایت با امکانات معمولی میتوان از وردپرس استفاده کرد.

طراحی سایت به صورت اختصاصی

برای طراحی سایت به صورت اختصاصی زمان بیشتری نیاز دارید زیرا طراحی و کد نویسی قالب های سایت با توجه به سلیقه و هدف کار فرما کمی زمان بر است. همچنین به دلیل کد نویسی و نظارت افراد حرفه ای روی سایت، علاوه بر زمان، هزینه بیشتری نیز دارد. اما این ها فقط معایب طراحی سایت به صورت اختصاصی بود، این نوع طراحی مزایایی مانند امکان توسعه به صورت نامحدود، سرعت بالای سایت های کدنویسی، امنیت بالا نسبت به قالب های آماده، رفع اشکال در کمترین زمان و… دارد.

طراحی اپلیکیشن موبایل

اگر دنبال شروع یک کسب و کار اینترنتی هستید و یا آن را شروع کرده اید، قطعا طراحی یک اپلیکیشن موبایل در زمینه کارتان می تواند یک وسیله بسیار مناسبی برای ارتباط با مشتریانتان باشد. اگر کسب و کار شما دقیق و برنامه ریزی شده باشد. می توانید با طراحی یک اپلیکیشن با کیفیت بالا، در زمینه کارتان بدرخشید.

طراحی اپلیکیشن موبایل

از آنجایی که امروزه نزدیک 6.5 میلیارد نفر به گوشی های همراه هوشمندی دسترسی دارند و برای استفاده از آن به اپلیکیشن هایی نیاز دارند، بهترین راه برای ارتباط با افراد طراحی اپلیکیشن می باشد. رابط کابری یا UI که شکل ظاهری آن از تصاویر، صفحات، آیکون ها و دکمه ها تشکیل شده است، یک رابط بین کاربر و سیستم است. تاثیر ساخت یک رابط کاربری برای قابلیت استفاده و تجربه کاربر یک برنامه بسیار زیاد است. اگر شکل و طراحی یک رابط کاربری برای کاربر پیچیده و گیج کننده باشد، امکان این است که کاربر نتواند خدمات مد نظر خود را پیدا کند. پس در نتیجه نقش UI در طراحی اپلیکیشن بسیار مهم است.

طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید 

در طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید باید اذعان داشت که یکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین سیستم عامل برای موبایل اندروید است که توسط سیستم عامل لینوکس ساخته شده است و با بیش از 30 شرکت معروف پشتیبانی می شود. همچنین اندروید این اجازه را می دهد که از کل قدرت یک موبایل استفاده کنید.

طراحی اپلیکیشن اندروید 

در طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید باید گفت که این سیستم عامل فضایی را فراهم کرده است که تا برنامه نویسان و طراحان اپلیکیشن، اپ هایی را سریع تر و بهتر طراحی کنند که از همه ی آپشن های یک موبایل هوشمند استفاده کنند. اما یکی از معایب بزرگ اندروید این است که به علت اپن سورس بودن در طراحی و ساخت موبایل های هوشمندی که توسط سیستم عامل اندروید پشتیبانی می شوند، خیلی زود تر و راحت تر هک و آغشته به ویروس می شوند. افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، می توانند برای دانلود و اپلیکیشن موبایل به Google play که هزاران اپلیکیشن و پادکستت های صوتی داخل ان وجود دارد، مراجعه و از آنجا اقدام به دانلود نمایند.

طراحی اپلیکیشن ios

سیستم عامل ios که توسط استیو جابز بنیان گذاری شده است، یکی از پر قدرت ترین و امن ترین سیستم عامل موبایل هوشمند است که متاسفانه به دلیل تحریم در ایران، این سیستم عامل محدود می باشد.

 طراحی اپلیکیشن ios

رایج ترین زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های ios سینتکس Objective-c می باشد که این زبان به علت پیچیدگی و دشواری، مدت زمان طراحی اپلیکیشن را افزایش داده و کیفیت آن را کاهش می دهد. ولی بعد ها یک زبان دیگری به نام سئییفت برای طراحی اپلیکیشن های ios ارائه دادند که بسیار آسان تر از Objective-c است. زبان برنامه نویسی سوییفت در بستر برنامه نویسی xcode طراحی میشود و برای استفاده از ان، به لپ تاپ mac که ان نیز محصول شرکت اپل می باشد، نیاز خواهید داشت در غیر این صورت در هیچ کامپیوتر و لپ تاپ دیگری قابل اجرا نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی (خدمات مهندسی)